Urząd Miasta i Gminy Szamotuły zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej szamotuly.konsultacjejst.pl.
- Data publikacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych .
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Marcin Nowak
- E-mail: [email protected]
- Numer telefonu: 612927583
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marcin Nowak — mejlowo [email protected] telefonicznie 612927583.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Marcin Nowak
- Adres: ul. Dworcowa 26, 64-500 Szamotuły
- E-mail: [email protected].
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynki będące siedzibą władz Gminy są tylko częściowo dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W związku z tym każdy budynek wraz z najbliższymi miejscami postojowymi dla osób niepełnosprawnych, został opisany odrębnie.
I Budynek główny („A") Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach, ul. Dworcowa 26
Budynek główny („A") w którym mieszczą się następujące wydziały: Biuro obsługi, Wydział Administracyjno–Gospodarczy, Wydział Funduszy Pomocowych i Rozwoju, Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego, Biuro Rady Miasta i Gminy Szamotuły, Wydział Podatków i Opłat, Wydział Finansowo–Budżetowy, Wydział Dialogu Społecznego i Promocji, Burmistrz Miasta i Gminy Szamotuły, Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły, Skarbnik, Sekretarz.
Opis dostępności architektonicznej głównego budynku Urzędu:
Wejście główne od strony ul. Dworcowej jest niedostępne dla osób z niepełnosprawnością ruchową; do budynku prowadzą kamienne schody.
Wejście od strony ul. Wojska Polskiego przez dziedziniec wewnętrzny jest dostępne dla osób z niepełnosprawnościami; z poziomu dziedzińca jest wejście do przedsionka windy, którą można się dostać na poziom -1; 0 i +1. Jest możliwy podjazd pod budynek wjazdem głównym na dziedziniec.
Na poziomie 0 istnieje bezpośredni dostęp wózkiem do Biura obsługi, Biura Rady MiG Szamotuły, Wydziału Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego, Wydziału Funduszy Pomocowych i Rozwoju. Pośredni dostęp przez salę ślubów jest możliwy do dalszej części Wydziału Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego.
Na poziomie -1 zlokalizowano toalety do których jest dostęp poprzez windę.
Poziom +1 dostępny jest również w sposób bezpośredni dla osób z niepełnosprawnością ruchową (winda). Na poziomie tym zlokalizowane są gabinety: Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły, Zastępcy Burmistrza oraz Wydział Podatków i Opłat.
Poziom +2 jest w chwili obecnej niedostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Jest możliwość kontaktu z pracownikami Wydziału Finansowo–Budżetowego, Wydziału Dialogu Społecznego i Promocji, Wydziału Administracyjno–Gospodarczego, Skarbnikiem i Sekretarzem po umówieniu spotkania telefonicznie.
II Budynek („D") Urzędu Miasta i Gminy w Szamotułach, ul. Dworcowa 24
Budynek („D") w którym mieszczą się: Wydział Nieruchomości i Gospodarki Przestrzennej, Wydział Gospodarki Odpadami i Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej.
Opis dostępności architektonicznej budynku („D") Urzędu:
Budynek nie dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego:
w budynku Urzędu Miasta i Gminy Szamotuły jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego.